تحولات لبنان و فلسطین

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: برنامه سرشماری از جزایر زیستگاهی پارک ملی دریاچه ارومیه آغاز شده و به ترتیب اولویت و برنامه زمانبندی در دیگر زیستگاه های تحت مدیریت این نهاد انجام خواهد شد.

آغاز سرشماری پاییزه در جزایر زیستگاهی پارک ملی دریاچه ارومیه

به گزارش قدس آنلاین، حجت جباری روز شنبه در جلسه هماهنگی سرشماری پاییزه حیات وحش آذربایجان غربی افزود: اجرای دقیق سرشماری پاییزه در تمامی زیستگاه های مهم حیات وحش استان ضروری است و این امر باید با دقت بسیار زیاد صورت گیرد.

وی اضافه کرد: با توجه به وضعیت توپوگرافی و صعب العبور بودن مسیرهای سرشماری، استفاده از نیروهای متخصص و مجرب و امکانات مناسب در افزایش مشاهدات بسیار مؤثر است.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی ادامه داد: هدف از سرشماری کسب اطلاع از تغییرات جمعیتی برای مدیریت بهتر، بررسی عوامل تهدید زیستگاه‌ها و نقاط قوت مناطق، شناسایی مناطق مستعد جهت ارتقای سطح حفاظتی و شناسایی زیستگاه‌های مناسب و مستعد جهت احیای جمعیت گونه‌های متنوع پستاندار است.

در این جلسه در خصوص زمانبندی سرشماری، گونه‌های هدف، تعداد نیروها، تجهیزات و مسیرهای سرشماری گفت و گو و تبادل نظر انجام گرفت.

به طور معمول، سرشماری حیات وحش به مدت ۱۵ شبانه روز برگزار می شود و در آن، گونه های مختلف حیات وحش سرشماری شده و تعداد آنها در مناطق مختلف زیست محیطی احصا می شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.